-

Jakub

Komentarze użytkownika

@Test gotówkowy czyli co dalej. (19 marca 2020 12:54)

Użyłem tylko takiego sformułowania, żeby sprowokować do dyskusji i przekonać się czy są tutaj ludzie zorientowani chcący podzielić się swoimi spostrzeżeniami albo najlepiej wiedzą. Uważam to niestety za realne. Song Hongbing pisał o tym, że finansjera z FEDu finalnie doprowadzi do inflacji i zniszczenia dolara. Jak to ujął "kolejne pokolenie Chińczyków będzie pracować za darmo". Obecny kryzys co raz bardziej przypomina mi ten scenariusz. Jesteśmy w przededniu wielkiego rabunku. Najbliższe miesiące będą kluczowe. 

Jakub
19 marca 2020 17:54

@Test gotówkowy czyli co dalej. (19 marca 2020 12:54)

Te scenariusze są dość prawdopodobne. Ja się obawiam hiperinflacji jeszcze w tym roku. Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu. Tylko bez komentarzy, że to płytkie i niskie. Konkretnie.

Jakub
19 marca 2020 16:37

@Tracić czas z jakimś sensem (16 marca 2020 21:14)

Przepraszam ale jeżeli miałbym to oglądać to wolę już zachorować. Dlaczego tak piszę? Bo obejrzałem w niechlubnej przeszłości parę pozycji jakie Pan wymienił i uważam to za stracony czas. 

Jakub
16 marca 2020 22:03

@Kaczyński, wychodź z nory! (14 marca 2020 17:27)

A czy nie macie Państwo wrażenia, że jesteśmy w przededniu ogromnego rabunku? Jesteśmy parę dni po krachu na giełdzie, ludzie w całej Europie przeżywają tzw. "shop-panic", który miał już miejsce w Wuhan (produkty wróciły na półki oczywiście, a ludzie zostali z zapasami). Kraje zamykają granice. Być może w przeciągu dwóch tygodni życie codzienne będzie przypominało coś w stylu stanu wojennego. W dodatku brakuje złota na rynku konsumenckim. Czy nie macie wrażenia, że gospodarka fiducjarna spotka się w szybkim czasie z gospodarką realną i to nie będzie przyjemne dla kieszeni zwykłych Polaków? Przypominam, że w ministerstwie mamy gościa, który zaczął pełnienie funkcji od rozdawania terminali i forsowania pieniądza cyfrowego. 

Jakub
14 marca 2020 19:57

@O wesołych ewangelizatorach i krętej ścieżce ciemną doliną (23 lutego 2020 10:19)

Ewangelizatorzy grający na gitarze są po to, żeby część elektoratu nie głosowało na PIS? Łoo... nie wiem nawet jak to skomentować. Demokracja to jednak choroba psychiczna. 

Jakub
26 lutego 2020 01:12

@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

Dziękuję za wyjaśnienie. Myślę, że to wymaga głębszej analizy nocnej zmiany. Jeżeli Pan czuje się na siłach w tej tematyce to artykuł poruszający tę kwestię, w kontekście JKM, byłby świetną lekturą. Niewątpliwie Pan Janusz nadawałby się na wykorzystanie w takiej zawiłej grze operacyjnej. Tylko chyba zgodzimy się, że nie jest to ta sama hipoteza o tajemniczych mocodawcach jaką parę komentarzy wyżej chciał przedstawić Pan, który się ostatecznie wycofał. 

Co do prostych odpowiedzi, rozumiem zarzut. Myślę jednak, że jest to też w dużej mierze kwestia pytań. Zauważmy, że JKM brał w swojej karierze publicystycznej udział w masie programów telewizyjnych, w których sadzano go naprzeciw osoby o skrajne odmiennych poglądach, a poziom pytań i dysku ...

Jakub
31 stycznia 2020 13:26

@O ukrytych znaczeniach (30 stycznia 2020 09:07)

Dziękuję! Bardzo ciekawy tekst. Zwłaszcza fragment o rosyjskim ministrze i jego interesach w Czechach (w ogóle w Pradze jest dużo Rosjan). Chciałbym prosić o więcej informacji na jego temat.

Jakub
30 stycznia 2020 13:44



@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

Sądziłem, że lustracje uwalili ci, którzy mieli motyw. To znaczy ci, których by dotyczyła. Co takiego zrobił? Z tego co wiem to zgłosił uchwałę w momencie kiedy na sali nie było posłów ze stronnictwa wiadomego, którzy by ją odrzucili. Dlatego przeszła. 

Jakub
30 stycznia 2020 11:58

@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

Myślę, że za wcześnie jeszcze na owoce po trzech miesiącach (chociaż i te już są - vide Biejat).

Rozumiem też, że katolicy mają problem z JKM, ponieważ jest darwinistą, kapitalistą, rozwodnikiem, wdowcem, libertynem, mizoginem i czym tam jeszcze. Słowem, katolicy mają z nim problem, że nie jest katolikiem. I to prawda. Nie zwalnia to jednak nikogo z uczciwego podejścia do tego człowieka. Więcej, należałoby się za niego modlić. Tym bardziej, że jest szansa (jak w każdym przypadku). Od kolegi wiem, że bywa na Mszy w Otwocku. Ponoć wychodzi po Komunii, nie przystępuje oczywiście.

Jakub
30 stycznia 2020 11:54

@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

Po wódce to się samemu bełkoce, a niektórzy nawet bywają agresywni. Radzę nie próbować po trzeciej i liczyć, że do trzech razy sztuka. Oceny partii politycznych powinno się dokonywać na trzeźwo. 

Jakub
29 stycznia 2020 14:24

@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

Te dwie anegdoty korespondują ze sobą. Właściwie to nawet korespondują z jego dzisiejszą działalnością.

Co do zdjęcia ze Święta Trzech Króli A.D. 2019 to faktycznie straszna spraw. Przebrali się w badziewne stroje. I do tego uśmiechnięci... Wydaje mi się, że są różne rodzaje duchowości, taki św. Jan Bosko hołdował uśmiechowi i nie bał się okazywać radości. Z drugiej strony w Polsce można spotkać sporo katolików, którym nawet powieka nie drgnie podczas Mszy, a podczas znaku pokoju też spoglądają jakby stalowym wzrokiem na bliźnich. Nie mnie oceniać. Liczą się owoce. 

 

Jakub
29 stycznia 2020 14:21

@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

A może oni to zrobili po obejrzeniu tego - 17:07? Swoją drogą dość dziwne zachowanie ze strony Pana Premiera. Na codzień zajmuje się przecież wieloma poważnymi sprawami, jak m.in. ściąganie do Polski (za sowitą opłatą - wożenie drewna do lasu?) banku Morgana, albo wycofywanie, wraz z ministrem Kościńskim, gotówki z kieszeni Polaków - czyli nas wszystkich. Czyżby Pan Premier brał Konfederację na poważnie? 

Jakub
29 stycznia 2020 14:19

@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

Z tego co wiem jest też zwolennikiem monarchii, rady koronnej zamiast rządu i braku kobiet w administracji, sądach, wojsku, czy policji. Tylko czy to są zasady moralne, czy pogląd na państwo? Co do pieniędzy na biuro zdaje się, że chodzi o to, że dzisiejsze kwoty nie są rynkowe i trudno posłom znaleźć kogoś na pewnym poziomie do pracy w biurze. Na rynku ta osoba zarobi po prostu więcej. Tak czy siak, może mu to wyjdzie na dobre. 

Co do Konfederacji to nie widzę tutaj sprzeczności. Jak ugrupowanie funkcjonujące w obecnym systemie demokratycznym, a jednocześnie identyfikujące się z katolicyzmem, miałoby zmieniać system nie biorąc w nim udziału? To jest przecież partia polityczna, a nie grupa rewolucjonistów. Mówią, że powinno być inaczej ale dopóki nie jest t ...

Jakub
29 stycznia 2020 14:16


@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

Zgadzam się ale to jest specyfika systemu w jakim żyjemy. Co do Korwina to ta anegdota wiele o nim mówi. Jest to publicysta z sukcesami, ideolog bardziej niż polityk, na pewno człowiek niecodzienny. 

Jakub
28 stycznia 2020 16:56

@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

> Może skończył jak skończył, bo Kukiz od początku także był średnio autentyczny?

Zgadzam się. Dlatego nie porównywałbym go do Konfederacji. 

> A co z Braunem, Wilkiem, Dziamborem i Korwinem? Konferderacja to niby w pierwszej kolejności Bosak, Winnicki i Mentzen?

Podałem takie przykłady z życiorysów tych polityków bo takie mi akurat przyszły do głowy. To jest tak, że mniej więcej od okresu katastrofy smoleńskiej te dwa środowiska - wolnorynkowe JKM i narodowcy notują wzrost popularności wśród młodych ludzi (wraz z rozwojem youtube, facebooka i twittera rzecz jasna). PiS zyskał w społeczeństwie, a oni tak na boku sobie rośli. Na przestrzeni tej dekady współpracowali niejednokrotnie przy różnych, bardziej lub mniej p ...

Jakub
28 stycznia 2020 16:38

@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

Nie mam za idiotę. Po prostu apeluję, żeby przyjrzeć się uczciwie Konfederacji jako partii, jako zjawisku społecznemu. Rozumiem, że na tej stronie użytkownicy trzymają pewien wysoki poziom i nie zniżają się do takich podłych postaw jakie przejawiają propagandyści funkcjonujący za pieniądze ze spółek skarbu państwa - ci od "ruskich onuc", rzecz jasna. Tym bardziej jestem porażony tak nierealistycznym i niepoważnym podejściem do Konfederacji jakie tutaj panuje.  

Ja myślę, że Bosak ma szansę na drugą turę, a w niej wszystko się może wydarzyć. Czy byłby lepszym prezydentem od Dudy? Z pewnością. Czy Duda ma większe szanse na reelekcję niż Bosak na drugą turę? Bez dwóch zdań. Czy wreszcie głosowanie na Bosaka to zawoalowane głosowanie na Kidawę-Błońską? ...

Jakub
28 stycznia 2020 16:08

@Bo fantazja, fantazja, fantazja jest od tego, żeby zrobić z Bosaka Polityka Wielkiego (28 stycznia 2020 09:21)

Nie wiem o jakich sympatykach Kukiza mowa. Kukiz po dobrym wyniku w poprzednich wyborach prezydenckich zebrał wokół siebie grupę ludzi, którzy się pod niego podłączyli i powiedzieli "płyniemy". Autentyczne osoby szybko przestały współpracować z ruchem, który skończył jak skończył. Albo tak jak się zaczął? Proszę nie mierzyć Konfederacji miarą ruchu Kukiza. Nie jest to kolos (a czy PiS, PO, SLD, PSL nimi są?) ale na pewno jest to sprawniejsza organizacja tworzona przez ludzi z autentycznymi życiorysami, którzy posiadają zdolnością do poświęceń i ciężkiej pracy. 

Inna sprawa, że Paweł Kukiz, jak się wydaje, nie znał większości ludzi, których wciągnął na listy. Dla porównania Bosak z Winnickim znają się 20 lat. T ...

Jakub
28 stycznia 2020 15:46

 Poprzednia  Strona 5 na 6.    Następna